Rainforest, waterfalls, rafting & skydive!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke Beurskens - WaarBenJij.nu Rainforest, waterfalls, rafting & skydive!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke Beurskens - WaarBenJij.nu

Rainforest, waterfalls, rafting & skydive!!

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 April 2015 | Australië, Cairns

Wat is de tijd toch voorbij gevlogen, inmiddels ben ik alweer begonnen aan mijn terugreis, maar eerst zal ik nog vertellen wat ik de afgelopen week heb gedaan.

Vorige week vrijdag stond mijn eerste tour vanuit Cairns gepland, namelijk de Uncle Brian's tour. Echt een top tour, ze zorgen voor zoveel humor waardoor het echt geweldig was! We zijn naar de Atherton Tablelands regenwouden geweest. Allereerst zijn we naar Babinda Boulders geweest, een stuk rivier waar we in gezwommen hebben omgeven door ontzettend mooie natuur. Daarna zijn we verder gegaan naar de Josephine Waterfalls. Het toffe van deze plek was dat er een stuk rots was, dat glad en ongeveer vlak was, waar water overheen stroomde, een waterval dus. Maar doordat de rots ongeveer vlak en glad was, was het een natuurlijke glijbaan waar we natuurlijk vanaf gegleden zijn. Na wat gespeeld te hebben op de glijbaan zijn we verder gegaan naar de Millaa Millaa falls, mooie waterval waar we zelfs achter hebben kunnen zwemmen. Ze hadden ons verteld dat dit de koudste plek zou zijn waar we in gingen zwemmen en dat was ook echt zo, ik had zelfs paarse lippen toen ik eruit kwam. Verder hadden we ook veel bewolking en regen die dag wat niet heel erg mee werkte.
Als laatste zijn we naar Lake Eacham gegaan, heel groot meer wat wel 65 meter diep was. Na de ijskoude Millaa Millaa falls was het meer heerlijk warm om in te zwemmen.
Op een gegeven moment was het tijd om terug te gaan rijden naar Cairns en weer zorgde de tourguide voor een gezellige sfeer in de bus met allemaal goede bekende 90's liedjes.
Zaterdag had ik een dagje niks gepland staan en bin ik door Cairns heen gaan lopen. Op de tour van de dag ervoor had ik 3 duitse meiden ontmoet die verteld hadden dat ze zaterdag avond uit gingen in Cairns en als ik zin had om mee te gaan dat ik hun een berichtje kon sturen. Dit heb ik dan ook gedaan en 's avonds zijn we met z'n 4e op stap geweest wat erg gezellig was. Daar kwam ik ook nog 2 meiden tegen van de groep waarmee ik naar Australië ben gekomen.
Zondag ben ik gaan raften op de Tully river. Tully is één van de natste plaatsen in Australië en dat is ook wel gebleken. We hebben bijna de hele dag regen gehad maar dat merk je zelf toch bijna niet omdat je al nat bent van de watervallen waar je vanaf gaat. Ook dit was weer een heerlijk avontuur en had ik een leuke groep waar ik mee samen zat in de boot.
Maandag was de beste dag van heel mijn reis. Die dag heb ik nog iets van mijn bucket list af kunnen strepen, ik ben namelijk gaan skydiven!! Ik was van te voren een beetje zenuwachtig, eenmaal in het vliegtuigje dacht ik 'dit gaat helemaal goed komen' en zodra ik op de rand van het vliegtuigje zat en echt moest gaan springen dacht ik 'F*CK (en dan 100x erger) aaahh neeeee!!' maar zodra je eenmaal ergens zweeft hoog in de lucht en geaccepteerd hebt dat je er toch niks aan kunt doen is het echt geweldig!! Dit is denk ik het engste maar ook geweldigste wat ik ooit gedaan heb! Zou het zo een 2e keer doen.
Dinsdag ben ik gaan snorkelen op het Great Barrier Reef, alleen viel dit een beetje tegen vond ik. Ik had verwacht dat het koraal veel mooier zou zijn en dat we veel meer vissen zouden zien. Ik had in ieder geval wel verhalen gehoord van mensen dat ze heel veel vissen hadden gezien en schildpadden etc maar helaas hebben wij ze niet gezien. Wel waren een aantal mensen van onze boot gaan duiken, ongeveer 100 meter van ons vandaag en zij hebben een schildpad en zelfs een haai gezien. Ze hadden ons al gewaarschuwd dat we daar haaien tegen konden komen maar dat dit de wat kleinere haaien waren die geen mensen aanvallen.
Woensdag en donderdag waren mijn laatste volle dagen Down Under en ben ik me lekker gaan liggen bij het zwembad bij het hostel en heb ik nog genoten van de laatste (voorlopige) zon.
Vandaag ben ik alweer begonnen aan mijn reis terug naar Nl en mag ik weer heerlijke vliegtuigmaaltijden gaan eten de komende 2 dagen.

Iedereen die ik hier vertel dat ik alweer naar huis ga zegt 'ahh so sad you're going home already' maar ik ben juist heel dankbaar en blij dat ik deze reis heb kunnen maken en kijk er naar uit om met mijn eigen praktijk te gaan beginnen!
Wil je alvast meer weten over de behandelingen die ik geef:
www.laviesense.nl

Iedereen heel erg bedankt voor het lezen van mijn verslagen en heel leuk alle reacties die ik gekregen heb, dankjewel daarvoor!

Tot snel!
X Femke

  • 24 April 2015 - 11:36

    Lyssanne:

    Fem, sky diven wat vet! Super stoer van je! Goede terugreis en tot snel in Nederland. X Lys

  • 24 April 2015 - 11:52

    Laura :

    Je hebt toch mooi maar een onvergetelijke reis gemaakt. Dit zal je altijd bij blijven. Maar wij zijn blij dat je snel weer thuis zal zijn. En je ook weer met een andere wens/droom kunt starten.
    Ben erg benieuwd naar alle ervaringen en verhalen! Tot zondag x Laura

  • 24 April 2015 - 12:37

    Geert En Mia Janssen:

    Femke leuk dat je zo,n leuke reis gehad hebt, en inderdaad wat gaat de tijd toch snel, wij wensen jou een fijne terugreis en veel geluk met je praktijk, tot gauw. groetjes Geert en Mia

  • 24 April 2015 - 21:33

    Marjon:

    Wat weer een mooi verhaal en geweldige ervaringen.
    Welkome home en geniet van het weer samen zijn met je vriendje en familie!

  • 24 April 2015 - 23:01

    Cynt:

    Lieverd, fantastisch!
    Wat een geweldige reis, hoop je snel "live" te spreken!
    Geniet van alles thuis en koester je prachtige herinneringen

  • 27 April 2015 - 13:07

    Ans Rutten:

    Hartstikke fijn dat je zo'n super reis hebt gehad met als uitsmijter sky diven!! Stoer hoor! :)
    Nu op naar de andere uitdaging : www.laviesense.nl
    Héél véél succes !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Femke

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1286
Totaal aantal bezoekers 10417

Voorgaande reizen:

22 April 2021 - 30 Mei 2021

Costa Rica!

04 April 2021 - 19 April 2021

Aruba

07 Maart 2021 - 07 April 2021

Kenia

10 Maart 2015 - 26 April 2015

Australie

Landen bezocht: