Melbourne to Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Femke Beurskens - WaarBenJij.nu Melbourne to Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Femke Beurskens - WaarBenJij.nu

Melbourne to Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Femke

25 Maart 2015 | Australië, Adelaide

Afgelopen donderdag was de laatste dag met de groep samen. Een aantal van de groep waren al eerder hun eigen weg gegaan maar ongeveer de helft was nog tot donderdag gebleven. Na gezamelijk te hebben ontbeten en nog even gezellig te hebben gekletst werd het toch echt tijd om afscheid te nemen, helaas. Een jongen van de groep, Jeroen, had dezelfde plannen om naar Melbourne te gaan dus hebben we besloten om samen naar Melbourne te gaan reizen. Later op de middag zijn we met de bus richting het centrum van Sydney vertrokken, waar we nog wat hebben gegeten en uiteindelijk naar de plek zijn gegaan waar de nachtbus zou vertrekken. Dit werd ons 'hostel' voor de komende nacht. Het verbaast me hoe goed ik ineens kan slapen in een bus of vliegtuig, dus vrijdagmorgen wanneer we aankwamen in Melbourne kwamen we vrij uitgerust aan en zijn we opzoek gegaan naar ons hostel. Eenmaal aangekomen bleken zij ons verkeerd ingeboekt te hebben waardoor er nog maar 1 plaats vrij was en wel in een mannenkamer. Gelukkig hadden zij nog op een andere plek in de buurt een hostel zitten en na een telefoontje te hebben gepleegd bleek daar nog plek te zijn. Dus wij met onze backpacks weer onderweg naar een volgend hostel. Toen we daar aankwamen zag het hostel er mooier en gezelliger uit en het personeel was ook nog eens vriendelijker, heeft het toch zo moeten zijn!
Verder die dag hebben we Melbourne een beetje verkend.
Naarmate de dag vorderde begon de paniek toe te slaan. Het idee dat ik over 2 dagen helemaal alleen in een enorm land waar je helemaal niks of niemand kent, verder zou moeten gaan reizen was vrij benauwend en beangstigend. Vooral kwam dit ook doordat ik een excursie had geboekt via Australian Backpackers (reisorganisatie waarmee ik naar Aussie ben gekomen) waarvan ik de voucher nog steeds niet ontvangen had, uiteindelijk nog maar 1 dag de tijd had om uit te vogelen waar ik op moest stappen en uberhaupt nog niet eens wist waar ik op moest stappen voor de trip. Dit alles bij elkaar maakte me heel onrustig waardoor het me allemaal niks meer uitmaakte en zelfs heel mijn planning wilde gaan omgooien.
Zaterdagmorgen had ik nog steeds niks ontvangen, al was ik wel al wat rustiger geworden. Na de nodige telefoontjes en mailtjes had ik dan eindelijk in het begin van de middag mijn voucher gekregen waardoor alle onzekerheid meteen weg was. Ook ben ik meteen mijn hostels in Adelaide en Alice Springs gaan boeken zodat dat allemaal vast stond. Wat een heerlijk gevoel was dat, alle onzekerheid verdween meteen en ik kon weer gaan genieten van mijn reis!! Alleen i.p.v. een 3 daagse tour van Melbourne naar Adelaide had ze me ingeboekt voor een 2 daagse tour, en i.p.v. zondag ben ik maandag vertrokken uit Melbourne, maar ook met deze excursie zou ik nog steeds alles gaan zien wat ik graag wilde gaan zien.
Verder die middag zijn we weer door een ander gedeelte van Melbourne gaan lopen. Melbourne is weer heel anders dan Sydney. Melbourne is bij lange na niet zo groen maar zodra je door Melbourne loopt merk je overal de gezelligheid om je heen, vooral door de vele goede straatmuzikanten. Ook groot pluspunt van Melbourne is dat er allemaal gratis trams rijden, we blijven toch Nederlanders he.
Jeroen had via een vriend van hem een nummer gekregen van een jongen die in Australie woont. Ze waren aan het kijken wanneer ze elkaar konden meeten en opeens werden we uitgenodigd voor een bbq bij hem thuis. Het bleek dat een huisgenootje (hij woont samen met nog een jongen en bij hen verblijven een aantal Colombiaanse meiden tijdens hun reis) jarig was waardoor er een aantal vrienden op bezoek kwamen en hij het leuk zou vinden als wij ook op bezoek kwamen. Mooi, avondeten is ook weer geregeld en het was uiteindelijk een hele gezellige avond!

Zondag was een heerlijke dag, de zon scheen volop. Na een tijdje rond te hebben gelopen door de winkelstraten (wat er tig zijn) ben ik op een gegeven moment richting de rivier gegaan waar ik me op een grasveldje ben gaan zitten. Uiteindelijk
ben ik nog een heel stuk naast de rivier gaan wandelen.
Wat we graag gedaan wilde hebben in Melbourne was de pinguins spotten. We hadden van de locals gehoord dat je pinguins kon spotten bij St. Kilda, het strand in Melbourne. Hier had je niet de garantie maar het zou wel een perfecte dag ervoor zijn waardoor de kans groot was dat we ze wel te zien kregen. Later op de middag zijn we richting St. Kilda met de tram gegaan. Eenmaal daar aangekomen vond ik het jammer dat ik er niet langer of nog vaker heen kon, wat een gezellig plaatsje. Wel blij dat ik er alsnog heen ben gegaan! We zijn ons bij een eettentje iets gaan eten en zodra de zon steeds verder richting de horizon verdween zijn we naar het einde van de pier gegaan waar je de kans had om de penguins te spotten. Zodra het helemaal donker werd zagen we al snel iets aan komen zwemmen in de zee. Jaaa de penguins zijn er!! Het waren er niet veel maar wel heel schattig om gezien te hebben.
Pinguins spotten: check!

Maandag heel vroeg in de morgen heb ik al mijn spullen ingepakt en ben ik richting pick up point van de tour gegaan. De reis in mijn eentje ging beginnen.

Allereerst tijdens de 2 daagse tour van Melbourne naar Adelaide zijn we bij een meertje gestopt om wat thee te drinken met een koekje erbij. Niet ver daar vandaan gingen we dan echt beginnen aan de Great Ocean Road.
De volgende stop was bij een plaatsje waar je wilde koala's en king parrots kon zien. We kregen wat zaadjes in onze handen geduwd zodat je de kans had om de vogels op je hand te laten zitten.
Daarna zijn we doorgereden naar Apollo Bay. Daar hebben we onze lunch opgegeten en genoten van (toen nog net) het mooie weer en het uitzicht over de zee en de kust.
De volgende stop was bij het Otway National Park. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt door het regenwoud.
Het weer begon steeds slechter te worden maar gelukkig regende het steeds wanneer we in de bus zaten en was het zo goed als elke keer droog zodra we ergens een stop hadden.
Vervolgens hebben we verschillende stops gemaakt bij de bekende bezienswaardigheden zoals:
- 12 apostelen
- Loch Ard Gorge (heeeeel mooi)
- London Bridge
en nog bij een plaatsje waar je een super mooi uitzicht had maar het verhaal wat bij de plaats hoorde minder was. Dit bleek de plaats te zijn waar vroeger de aboriginals werden vermoord toen hun land overgenomen werd.
Ondertussen was het alweer later op de middag en werd het tijd om richting ons hostel te rijden in the Grampians National Park. Dit was echt heel bijzonder om te zien. In ongeveer een rit van 2 uur door het park hebben we 2x een teken van leven gezien. Onderweg heeft de buschauffeur ook de nodige keren op de rem moeten trappen omdat er allemaal kangaroo's op de weg of langs de weg zaten of zomaar ineens overstaken. Uiteindelijk kwamen we in een soort van mini dorpje aan. In heel dit dorpje had je in totaal 5 winkeltjes en hier en daar zag je wat huisjes en gebouwtjes. We hebben met z'n alle overnacht in een klein hosteltje, soort van vakantiehuisje. We waren de enigste die in dit gebouw zaten maar daarbij was het ook meteen helemaal vol.

Dinsdag zijn we vroeg in de morgen weer verder gegaan met de tour. Allereerst zijn we naar een veldje gereden waar allemaal kangaroo's zaten, je kon ontzettend dicht bij ze komen. Daarna zijn we door gereden naar The Balconies waar we weer een wandeling hebben gemaakt. Het uitzicht over het park was niet goed te zien omdat er vrij veel wolken hingen, de wandeling zelf was wel weer indrukwekkend.
Vervolgens zijn we naar de Mc Kenzie falls gegaan waar we nog verder naar beneden door de bergen een wandeling hebben gemaakt, erg mooie natuur heb je daar!
Eenmaal terug in de bus zijn we doorgereden naar Boroka, waar we konden uitkijken over Halls Gap, het plaatsje waar we overnacht hadden.
Uiteindelijk zijn we weer terug door Halls Gap gereden en hebben we met z'n alle gelunched. Vervolgens was het tijd om aan de lange rit naar Adelaide te gaan beginnen met ondertussen nog een aantal stops in bepaalde plaatsjes om wat te kunnen eten etc.
In Adelaide heb ik voor mezelf 2 nachten geboekt in een hotel. Even lekker alleen op een kamer liggen, al was dit bij aankomst heel rustig na 2 weken op een kamer te hebben gelegen met 6 of 8 personen.

Woensdag had ik een dagje vrij in Adelaide en ben ik door het centrum gaan lopen. Adelaide is weer een hele andere stad dan Melbourne of Sydney. Adelaide is in vergelijking met de andere 2 steden veel rustiger en minder groots. Uiteindelijk ben ik toch weer het park met rivier op gaan zoeken en heb ik een mooie wandeling gemaakt langs de rivier. Op een gegeven moment heb ik me een mooi plekje uitgezocht in de zon en ben ik begonnen aan dit verslag.
Vanavond heb ik afgesproken met een meid die ik ontmoet heb tijdens de 2 daagse tour om samen wat te gaan eten.
Morgenmiddag (donderdag) vertrek ik per vliegtuig naar Alice Springs, de outback in!!
Na een paar daagjes kouder weer met veel wind te hebben gehad verheug ik me op het heerlijke zomerse weer in Alice Springs.
Ik heb nog geen idee hoe mijn verbinding daar zal zijn, of ik te bereiken ben of dat dit moeilijk wordt. Ik vermoed op plekken waar een teken van leven is verbinding te hebben maar ik durf er nog niks van te zeggen. Zo blijf ik bv ook overnachten in de buitenlucht, dus het kan zijn dat ik tijdelijk niet te bereiken ben.
In Alice Springs heb ik een 3 daagse tour van vrijdag t/m zondag. Op zondag overnacht ik in een hostel en vervolgens vlieg ik maandag door naar Brisbane.

Mijn indruk na de 2e week: SUPER!!
Ik denk dat ik in Australie blijf haha.

Liefs,
Femke

  • 25 Maart 2015 - 07:40

    Britt Timmermans:

    Wauw Femke, wat hese al vuul gezeen en meigemaakt!
    Klinkt good allemaol, probeer mich dr een bietje een beeld van te vormen!
    Nog een hiele fijne reis en geniet drvan!

  • 25 Maart 2015 - 09:08

    Angelique Janssen:

    Moei um te laeze det ut dich good bevelt. Huul vuul plezeer en geniet dervan

    Fijne reis en bin veurzichtig.. knoevel oet blierick..
    grtjssssss

  • 25 Maart 2015 - 10:08

    Anneke Roelofs:

    Ha Femke!
    Wat komt het me allemaal enorm bekend voor! De gevoelens, het enthousiasme en uiteraard de reis ook!
    Je vliegt er wel overal snel doorheen! Hahaha!
    Vrel succes, sterkte en uiteraard veel plezier gewenst!
    Xx Anneke

  • 25 Maart 2015 - 13:02

    Mam:

    Heey Femke , zo mooi om je verslag weer te lezen en leuke foto's erbij , zo kunnen wij ook meegenieten van dat grote land . We vonden het heel leuk om vanmorgen met je te skypen ,om je live te zien en om te kletsen, is toch net weer anders dan appen .
    Geniet van je reis ,heel veel liefs van Pap en Mam

  • 25 Maart 2015 - 13:56

    Geert En Mia Janssen:

    Hoi Femke
    Leuk om jou verslag weer te lezen zo ver weg van ons, je krijgt wel veel te zien zo geniet er maar lekker van en wees voorzichtig, heel veel reisplezier. Liefs Geert en Mia

  • 27 Maart 2015 - 12:52

    Marjon :

    Hoi Femke, wat een verhaal weer. Geweldig allemaal. Geniet er nog maar lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Femke

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 10418

Voorgaande reizen:

22 April 2021 - 30 Mei 2021

Costa Rica!

04 April 2021 - 19 April 2021

Aruba

07 Maart 2021 - 07 April 2021

Kenia

10 Maart 2015 - 26 April 2015

Australie

Landen bezocht: